Is je bestelling niet naar wens?
Wij hanteren een retourtermijn van 14 dagen. Stuur binnen deze periode je bestelling retour. Werkt het artikel niet meer? Dan kun je contact met ons opnemen.
Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Om je bestelling te retourneren kun je deze aanmelden via het contactformulier op de contactpagina, kies hier voor optie "ik heb een vraag over een retourzending". Dit dien je te doen door de volgende stappen te volgen.
Stap 1: Registreer je retour
Zoals hierboven vermeld, moet je je retour registreren via ons contactformulier. Zorg ervoor dat je het bestelnummer vermeldt zoals vermeld in de orderbevestigingsmail.
Belangrijk: Neem contact met ons op voordat je een retourzending indient om het juiste retouradres te verkrijgen.
Stap 2: Verpak je retourzending
Jij bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken en verzenden van je pakket.
Let op: zorg ervoor dat het retourformulier in de doos zit.
Stap 3. Geef je pakket af
Je kunt het pakket verzenden via elke gewenste vervoerder, bewaar het verzendbewijs goed!
Stap 4. Je geld terug
Nadat wij je retourzending hebben verwerkt in ons magazijn, storten wij het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen aan je terug.
De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Wanneer je een franco levering (deels) retourneert en je komt onder de 50 euro grens, wordt de bijdrage in de verzendkosten verrekend met het retourbedrag.
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.
U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen.
Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Indien het voorkomt dat de klant niet de juiste adresgegevens heeft doorgegeven, het pakket bij levering weigert of het pakket niet wordt opgehaald bij een ophaalpunt binnen de aangegeven termijn worden de verzendkosten ingehouden bij annulering of dienen de verzendkosten nogmaals voldaan te worden door de klant.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@fietsonderdeelshop.nl.